Téma „nástroj jako umělecký objekt“ rezonoval celým workshopem. Můžeme vidět estetiku v místech, která nejsou na první pohled líbivá? Jak by se dala nalézt a definovat krása technologického nástroje nebo průmyslového materiálu?

Na začátku lektorky dětem představí výstavu. Poté se žáci pomocí kostýmních doplňků, jako jsou reflexní vesty nebo třeba pracovní rukavice, promění v pracující. Zážitkovou metodou s důrazem na skupinovou spolupráci kultivují prostor galerie a s lektorkami debatují o tom, jak se, coby pracující, cítí a zda souzní spíše s individuální, nebo skupinovou prací.

Když už jsou děti zcela pohlceny svou rolí pracujících, seznamují je lektorky s artefakty a materiály primárně spjatými s průmyslovou výrobou. Z těch mají žáci za úkol vymyslet nástroj, přiřadit mu funkci a místo v technologickém provozu. Zároveň však dbají na estetickou hodnotu objektu a celého procesu tvorby. Ten zdokumentují technikou frotáže, tedy přenesou reliéfní strukturu vytvořeného objektu nebo jeho části na papír.

Březen – květen 2024

Lektorky: Ivana Sikulová Křížková, Nicole Fialová